Jak przebiega budowa hangarów pod małe samoloty

Hangar na samolot musi spełniać szereg wymagań, aby sprostać swoim zadaniom. Konstrukcja musi być odporna na porywisty wiatr i zmiany temperatur. Ma pomieścić samolot, przez co konstruktorzy nie mogą umieścić pośrodku budynku dodatkowych wsporników. Jednocześnie konstrukcja hali jest bardzo prosta. Z profesjonalnym wykonawcą wszystko może być gotowe w kilka miesięcy od rozpoczęcia prac.

Jakie kroki trzeba podjąć, żeby postawić swój hangar?

Projekt

Projekt to podstawa każdej realizacji budowlanej. Ten etap wymaga też dużego zaangażowania inwestora. Nawet w przypadku wybrania gotowego projektu należy dostosować go do lokalnych warunków i wymagań klienta. Dlatego, planując budowę, warto rozważyć wszystkie czynniki, które będą miały wpływ na ostateczny wygląd i funkcjonowanie obiektu:

– wielkość i rodzaj terenu,
– typ i wielkość maszyny, którą ma pomieścić hangar,
– funkcje, jakie będzie spełniał: czy będą tam dokonywane naprawy lub konserwacja, a może będzie potrzebne biuro,
– jakie media i instalacje trzeba będzie podłączyć,
– liczba oraz rodzaj okien i świetlików,
– typ bramy: Kobex oferuje bramy przesuwane, roletowe oraz szybkobieżne,
– rodzaj izolacji i okładzin zewnętrznych.

Jak widać, elementów, które trzeba wziąć pod uwagę jest niemało. Ten etap może być jednak znacznie łatwiejszy, niż na to wygląda. Na Kobexstal.pl można przyjrzeć się rozwiązaniom, jakie proponujemy i skontaktować się z naszymi specjalistami, aby uzyskać potrzebne informacje i wsparcie.

Formalności

Obiekty tymczasowe, a takim może być hangar na samolot, nie wymagają pozwolenia na budowę. Trzeba je zgłosić odpowiedniemu organowi architektoniczno-budowlanemu. Prawo budowlane nakazuje określić w zgłoszeniu miejsce i sposób wykonywania robót budowlanych, ich zakres, rodzaj oraz termin rozpoczęcia. Do zgłoszenia dołącza się projekt lub szkice oraz inną dokumentację dotyczącą budowy. Po doręczeniu zgłoszenia do odpowiedniego urzędu trzeba czekać z rozpoczęciem prac miesiąc: tyle czasu mają urzędnicy na wniesienie ewentualnego sprzeciwu. W przypadku konieczności uzyskania pozwolenia na budowę formalności jest nieco więcej. Potrzebna jest decyzja o warunkach zabudowy, mapa do celów projektowych i szereg innych dokumentów.

Budowa

Po rozprawieniu się z papierkową robotą nadchodzi wreszcie czas na najlepsze: rozpoczęcie budowy.

W naszych konstrukcjach wykorzystujemy prefabrykowane fundamenty. Po ich posadowieniu oraz wykonaniu podbudowy przychodzi czas na postawienie szkieletu hangaru. Poszczególne elementy hali są zaprojektowane w optymalny sposób: minimalizujemy ciężar z jednoczesnym zachowaniem wytrzymałości. To znacznie ułatwia transport, a wykorzystanie połączeń śrubowych usprawnia i przyspiesza montaż. Gotowy i ustabilizowany szkielet wymaga już tylko montażu obudowy, malowania przeciwpożarowego i antykorozyjnego.

Znów formalności

Ostatnim krokiem jest zawiadomienie nadzoru budowlanego o zakończeniu prac lub wnioskowanie o wydanie pozwolenia na użytkowanie, jeśli wcześniej było konieczne pozwolenie na budowę. Podobnie jak przy postępowaniu przed rozpoczęciem budowy trzeba zaczekać na brak sprzeciwu lub wydanie pozwolenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here